Happy Birthday

Igår var det min dag och dags att fira in den 25 födelsedagen, shit, det är ju halvvägs till 50 och nu kan man inte längre säga att man är närmare 20 än 30. Vart har tiden tagit vägen? Är man verkligen 25 år gammal? Tycker det känns som man fortfarande är runt 20.

När min kompis visade sin inbjudan till 10 år sedan dom gick ut nian, fick jag verkligen lite åldersnoja, för nästa år är det ju faktiskt min tur att ha återträff med min gamla klass från nian. Även om tanken får mig att känna mig sjukt gammal så ska det ändå bli himla spännande att se vad det blivit av alla och vad dom gör nu. Även om man får lite uppdatering på Facebook emellanåt.

Dagen igår var iaf väldigt bra. Åke väckte mig och uppvaktade med paket. Någon sång blev det inte, då han inte ville förstöra min dag som han så fint la fram det. ;)
Men efter frukosten ringde mamma och sjöng istället. Efter att ha surrat med både henne och syster tog jag tag i att fixa tårtan som skulle bjudas på under kvällen.

Eftersom den 9 April är ett sånt himla bra datum fyller ju även Åkes syster Kristina år samma dag. Så vi bestämde att vi skulle ha gemensamt födelsedagsfirande ute hos henne för de närmast sörjande ;)
Linn skulle fixa tårta, muffins och rulltårta. Så jag bestämde att mitt strå till stacken skulle bestå av Lördagskakor och Kolakakor. Misslyckades dock totalt med första satsen kolakakor som flöt ut över hela plåten. =/
Gjorde en ny som blev något bättre men noga som man är blev man ju inte helt nöjd ändå. Då även dessa flöt ut. Lördagskakorna hade vi premiär på, första plåten brände vi litegrann, men dom andra blev desto bättre.
Skyller dock på det glutenfria mjölet som inte håller ihop på samma sätt som vanligt mjöl. Men kakorna blev uppskattade och det är väl trots allt huvudsaken.

Födelsedagsfika i byn och sen åkte vi över för att vara på plats när mina gäster för kvällen skulle dyka upp.



Kvällen avslutades med att vi skulle se The American, för er som inte vet så är det filmen med George Clooney som till viss del spelades in uppe i Jämtland. Måste dock säga att det inte är någon film jag rekommenderar, den var sjukt seg, hände ingenting. Thriller? Nej tack, snarare en drama med lite lite pang pang.


Tackar mina fina vänner som förgyllde min födelsedag!  

 


Kommentarer
Postat av: Maria Olsson

Stort grattis på födelsedan lite i efterskott!! Många kramar från oss!!

2011-04-10 @ 21:49:12
Postat av: malin

Jaa visst känner man sig lite gammal nu, vad hände lixom? Jag tyckte nyss vi gick i skolan tillsammans! :)

Hur som helst så ser det ut som du har haft en toppen dag rakt igenom och det är du så värd!! :)

Stort Grattis ännu en gång vännen! Kramar

2011-04-13 @ 23:29:07
URL: http://ariiba.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0