Vissa dagar....hemlängtan!!

Igår var jag så less på allt att jag inte ville nått hellre än slänga mig på första bästa tåg och åka hem. Idag får jag ännu mer hemlängtan när Ida tydligen är hemma i Lit. Saknar våra lååång promenader och samtal om allt och ingenting mellan himmel och jord. Vad jag önskar att Avesta låg mycket nämare Östersund vissa gånger!

Saknar att åka hem till min vän, umgås och kolla på film, du som får mig att släppa allt runt omkring och faktiskt få mig att le när livet känns som tyngst.

Det är sånna här dagar/kvällar som får mig att längta hem så himla mycket, då man kommer på allt som man saknar hemma, allt som inte finns här nere. Just nu sitter jag och förbannar dom där j*vla milen och dom j*vla restimmarna som det faktiskt är hem, hem till HEMMA! Varför kan inte Avesta ligga bara 15 mil bort, som till Mora, de skulle va så himla lagomt, typ två timmars bilresa, hur soft låter inte de istället för nästan 6 timmar?!


I en liten del av världen släcker nån ett ljus
I ett litet ensamt fönster i ett opersonligt hus
Hon går sedan och lägger sig i en stor och ensam säng
Gråter sig till sömns och börjar längta hem
/ Chriztian Wennersten

 


Kommentarer
Postat av: Jannike

Gumman, å va jag saknar dig!!! Du är bäst, det vet du! Puss & Kram

2011-08-28 @ 16:27:03
Postat av: Annicka

KRAM KRAM!

2011-08-30 @ 20:02:12
Postat av: Chriztian Wennersten

Hej, ville bara tacka för att du valde att publicera delar ur en av mina texter, och dessutom att du skrev under med mitt namn, nåt som verkligen inte är självklart att alla gör.

God Jul när den kommer.
Mvh Chriztian


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0