Tisdag

Idag är det tisdag och jag har en föreläsning, en sen jäkel mellan 15-17. Åke vill ha bilen på eftermiddagen och jag känner att jag både vill och måste iväg och träna så jag skippar nog den och pluggar hemma idag istället. Blev ingen träning alls förra veckan pga av massa sena föreläsningar. =(

Vi provade att göra nått nytt till middag igår och det blev kycklinggryta och ris, mycket gott =) Ikväll tänkte vi prova på ugnsbakad lax med hummersås. Gillar att prova lite nytt, för oftast blir det ju samma mat varje vecka, tråkigt tycker jag. Receptet hittade jag i en gammal Matmagasinet tidning.

Festlig kycklinggryta
4 port

600g kycklingfilé
2 msk smör
salt, peppar
2 röda paprikor
200g champinjoner
2 dl vatten
2 msk kycklingfond
2 msk vetemjöl
3 dl matlagningsgrädde
kokt ris
haricots verts

Skär filéerna i bitar. Bryn i smör i en stekpanna, salta och peppra.
Kärna ut och strimla paprikan, dela svampen, fräs paprika och svamp i smör i en kastrull. Tillsätt kyckling, vatten och fond. Låt sjuda i 3 min under lock.
Viska ihop mjöl och grädde. Tillsätt i grytan och och låt sjuda 3 min till. Smaka av med salt och peppar.
Sververa med ris och haricots verts.




Kommentarer
Postat av: Maria O

Smaskens, den skall absolut provas hemma hos oss!!tack för tipset!

2011-12-06 @ 16:39:37
Postat av: Ida

Det både lät & såg väldigt gott ut, ska jag också testa! :)

2011-12-06 @ 16:48:22
URL: http://Idalind.devote.se
Postat av: Sara

Ja jag tror det jag med, det är ju inte hela världen att bli uppsagd, jag är nog inte den enda. Men det känns tråkigt när inte allt går enligt planerna..

2011-12-07 @ 07:38:51
URL: http://sundqvistsara.blogg.se/
Postat av: Sandra

Det där lät väldigt gott. Tack för tipset, det ska jag laga i kväll eller någon annan dag :)



Blå orkidéer, det lät väldigt fint :)

2011-12-07 @ 14:37:05
URL: http://sandra-vardagen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0