Dag 7 - Min bästa vän

Nu på nyårsafton fick jag frågan om jag hade glömt bort min lista.. men faktum är att jag inte haft någon större ork att skriva på den, har varit så mycket annat. Men nu tänkte jag att jag skulle göra ett ryck på den.
Det har nu blivit dags att skriva om min bästa vän. Jag är en sån person som aldrig haft bara en bästa vän utan jag har flera vänner som står mig riktigt nära och som jag kan prata med nästan allt om, självklart är de så att man kanske inte pratar om allt med alla, men så tror jag det är i dom flesta kompisrelationer.


Maria är den person som jag skulle säga känner mig absolut bäst, hon är dessutom den som känt mig längst. Hon och jag har känt varandra sen vi var små. Vi har vuxit upp tillsammans och hon har varit som en syster för mig. När vi var mindre firade vi midsommar tillsammans, spelade fotboll i samma fotbollslag. Med henne kan jag verkligen prata om allt med. Och jag vet att hon alltid finns där när jag behöver henne. Så jag hoppas hon förstår att jag alltid finns där för henne. =)

 
Jannike lärde jag känna på gymnasiet, hon och jag hamnade i samma klass på handelsprogrammet på Wargen. Vi brukar ofta säga att det var på Moosegarden som vi fann varandra, Jannike, jag och Emelie. Haha. Vi tre höll ihop under hela gymnasietiden. Att lära känna Jannike under gymnasiet gjorde verkligen hela den tiden, genom henne lärde jag känna fler personer som gjorde gymnasietiden helt underbar, vänner som jag aldrig hade fått annars. 


Ida är tjejen som man inte träffar så ofta, vilket verkligen är jätte tråkigt för de är en sån himla härlig tjej. Vi lärde känna varandra i lillettan och sen har hängt ihop till och från sedan dess, umgåtts med gemensamma kompisar och spelat i samma fotbollslag. En klassisk sak som jag och Ida alltid gör när vi väl ses är att ta med oss deras hund Jullan och går en promenad i flera timmar och prata om allt. Och det är så skönt, för även om de går flera månader mellan gångerna är det som att vi sågs bara för någon dag sen. 


Annicka har jag känt sedan sexan. Annicka, henne har man varit med om mycket tok tillsammans med, midsommrar i Österåsen, danser, fester kladdkakor, promenad och massa annat. Haha tider som man ser tillbax på med ett stor leende.

Man har ju många personer som står en nära och som betyder väldigt mycket, som funnits där och stöttat, skrattat och tokat sig tillsammans med mig. Så även om jag inte skrivit om dom så betyder dom lika mycket.

Vänner är ju familjen som man själv väljer.


Dag 01 – Om mig
Dag 02 – Min första kärlek
Dag 03 – Mina föräldrar 
Dag 04 – Det här åt jag i dag 
Dag 05 – Vad är kärlek? 
Dag 06 – Min dag 
Dag 07 – Min bästa vän 
Dag 08 – Ett ögonblick 
Dag 09 – Min tro 
Dag 10 – Det här hade jag på mig i dag 
Dag 11 – Mina syskon 
Dag 12 – I min handväska 
Dag 13 – Den här veckan 
Dag 14 – Vad hade jag på mig i dag? 
Dag 15 – Mina drömmar 
Dag 16 – Min första kyss 
Dag 17 – Mitt favoritminne 
Dag 18 – Min favoritfödelsedag 
Dag 19 – Detta ångrar jag 
Dag 20 – Den här månaden 
Dag 21 – Ett annat ögonblick 
Dag 22 – Det här upprör mig 
Dag 23 – Det här får mig att må bättre 
Dag 24 – Det här får mig att gråta 
Dag 25 – Hemma hos mig 
Dag 26 – Mina rädslor 
Dag 27 – Min favoritplats
Dag 28 – Det här saknar jag 
Dag 29 – Mina ambitioner 
Dag 30 – Ett sista ögonblick


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0