Dag 9 - Min tro

Min tro, ja vad tror man på egentligen. Jag är döpt och konfirmerad, så man borde väl kanske tro på Gud då. Men jag vet inte riktigt. När jag var mindre tänkte jag att Gud var en gubbe som satt på ett moln och såg ner på oss människor på jorden. Nja riktigt så tror man väl inte idag kanske. Jag tycker det är fint att gå i kyrkan, och tro nu inte att jag är en sån som går till kyrkan varje söndag, men jag tycker det är fint med dop, konfirmation, bröllop och begravningar i kyrkan. Det är sånt som känns hemma där. Vi har under hela min låg- mellan- och högstadieskolgång haft skolavslutningarna i kyrkan och det var sån fin stämning.
Jag tror på något, gud eller nått annat, vad vet jag inte, men något tror jag på.

Vad tror ni på?


Lits Kyrka
Där jag är döp och konfirmerad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0