Is back in Avesta/Borlänge

Efter en helg uppe i Östersund är man nu tillbax i Borlänge och allvaret igen.

Började min resan hemöver med att svänga in på Lager70 i Insjön. Hittade ett par byxor som jag inte orkade prova så det blev inget köp. Drog vidare upp till Sveg där det blev till att vänta 1½ timme tills David slutade. Gjorde inte så mycket, för då kunde man läsa Historen om IKEA som ska va utläst tills på onsdag, men som vi hade seminarium om idag, så nu känns det lite onödigt att stressläsa ut den. Ska börja på HM-boken istället.

Var iaf riktigt roligt att träffa David, länge sen sist. Blev bjuden på middag, köttfärssås och spagetti. GOTT!!!
Sen var det till att sätta sig i bilen och förtsätta sin värd hem till Lit. 

Fredagen var jag och fixade det sista med lägenheten och en sväng i mittpunkten, trängas med allt folk. USCH!
Sen åkte jag tillbax till Lit för att tillbringa kvällen med pappa, mamma syster och Andreas =) Pappa bjöd på fläskfilé/kycklingwook till middag och mamma på glass till efterätt ..=) En mysig kväll!!

Lördagen var jag knappt hemma något alls. Åkte in till Annicka fick håret färgat och fick träffa dom små tillskotten..=) Två jätte söta kattungar. =) Sen var det dags för den planerade shoppingturen med Jannike. =) Och shopping blev det... =) Riktigt roligt att hitta så mycket =)
Blev två koftor, tre linnen, underkläder, en kort jack/tröja, örhängen och halsband. =)

Sen blev det fotboll. Syster och OPE hade sin sista match för säsongen =) Mål gjorde hon när OPE vann mot Mörsil med 10-0 Grattis syster och hela OPE som går upp i tvåan nästa år =)

Hem och åt lite middag, fixade älsklings födelsedagspresent, sen var det dags att dra in till stan och umgås med Maria. Blev lite facebook innan vi drog på oss reflexerna och begav oss upp till Jannike och Facke för att hälsa på.=) Där var också Hannah, Henke och Nilsson..=) Roligt att hinna träffa dom innan jag skulle dra vidare neröver igen.

Söndagen var mest bara ett packande och springade med kartonger ut till bilen. När den var fullpackad, hjälpte jag mamma att rensa trattkantareller som hon plockade i lördags. Kanske man kan få sig en burk när dom torkat..;)
Sen åkte vi upp till Häggenås för att kolla på säsongen sista match för tjejerna..=) Blev vinst med 7-1 mot OPE C.=) Hann träffa moster, Dan och Sara =)
Sen kom svärföräldrarna och hämtade upp lite mer grejer och därmed fick man med sig allt ner. Okej, har lite jul/påskgrejer kvar hemma, men hade tänkt hinna hem en sväng till innan det är jul.

Blev lite middag och sen åkte jag och hämtade upp David. Trots en fullpackad bil fick jag in min långe vän i bilen. =) Av en ren lyckträff så kom min Sofia att gå förbi just när vi höll på att stuva in Davids grejer i bilen. Blev så glad att jag hann träffa henne också..=)

Blev en tripp förbi Sveg för att lämna av David, trevligt med sällskap. Sen började den sega biten hem.. Regn, mörkt och bara skog typ hela vägen ner till Orsa. Sen började man räkna av samhällena man åkte förbi och när man väl passerade Borlänge kändes det att man snart var hemma igen.

Var så skönt och få krama om Åke igen..<3 =) Dock var man bara hemma i typ 12 timmar för nu är jag tillbax i Borlänge igen och blir här tills på onsdag.

På torsdag börjar vi lite med flytten och på fredag kommer Kristina och Tilde och hjälper oss att packa upp..=
)
Nä nu blir det fruktstund och lite tv.


Kommentarer
Postat av: Jannike

Hej gumman! Tack för senast! Riktigt roligt att ses och roligt med all shopping!=) Det verkar rulla på bra för dig där nere! Det låter bra! Lyska till på fredag med flytten! Kram/ Jannike

2009-09-29 @ 21:57:01
URL: http://jannikeohlzon.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0