Tok och trevligheter

Åter hemma i Avesta igen och skönt är det måste jag säga. ;-) +9 och snålblåst var det hemma i Östersund igår. Ja då är jag nog hellre här i solen och värmen. :-)
Gårdagen tillbringades hos Johanna och skrivades på slutsatsen i c-uppsatsen, men klagade vi... NÄ! på hennes balkong var det nämligen sol och 27 grader varmt. SOMMARKÄNSLA !! Lyckades till och med bränna en fin bonnbränna på ena axeln.

Helgen hemma i Jämtland har verkligen varit toppen! Synd att dagarna går så förbaskat fort bara. I lördags åkte vi på fotboll och kikade på seriepremiären för ÖDFF, sen var det bara att åka hem och fixa sig inför klassåterträffen. 10 år sedan vi gick ut nian, vart tar åren vägen? Skoj var det i vilket fall som helst, iaf för oss som faktiskt gick. Vart var ni andra?

I söndags åkte vi till vårt vinterparadis och hämta hem skotern och tog ner tältet. Riktigt skönt väder där uppe och något lerigt, men vi nöjd och fikade morotskaka =)
På kvällen drog jag in till stan och hade spelkväll med mina Ohlzon twins och Nilsson. Jag är den starka länken och vann samtliga tre matcher i med andra ord. :-) Efter spelkvällen drog jag till nästa ställe och drack kaffe och snackade skit fram till sena natten.
I måndags tog vi oss en tur till stan jag och mamma, köpte nya solglasögon och ett par nya skor. Sen blev de grillpremiär, iaf för mig, innan vi drog oss ner till brasan i Lit. Minns inte när jag var där sist, men det var väldigt länge sen iaf. Efter det gick vi till Sekel och tog oss en preimär öl/cider innan vi gick hem och spelade kort.
Sen blev det helt plötsligt tisdag och dags att packa ihop allt, kika på ÖDFF-Sundsvall i Sv. cupen innan resan hem.

Trots alla trevligheter hände det också en väldigt tråkig olycka ute på Frösön, med två unga tjejer som omkom. Fy fan säger jag bara, det är så j*vla onödigt!

Bilder från klassåterträffen =)

 


9i


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0