Utmaningen

Som jag skrev tidigare har jag bestämt mig för att ta tag i 6 veckors utmaningen igen. Den här gången tänker jag dock inte göra alla "små" grejer som de står att man ska göra, utan egentligen bara köra mitt eget race för att nå mitt mål.
» Min personliga utmaning kommer att vara att försöka undvika godis och fikabröd.
Och att försöka gå ner 2-5 kg.
» Min belöning kommer att vara ett besök hos frissan för klippning och färgning. Något som jag varit sugen på i flera veckor nu. Så det känns bra att utmana mig själv för att äntligen få klippa bort dessa slitna hårtoppar och förhoppningsvis göra nått nytt och roligt med håret.

Grundutmaningen är att jag under dessa sex veckor ska avverka följande:
- 150 km ska avverkas på frivilligt sätt
- 30 träningspass
- 1 h i plankan
- 500 armhävningar
- 20 min jägarvila
- 1 valfri och personlig utmaning

I den första veckan ska man göra ett Maxtest.

#1 30 min promenad i rask takt 3.36 km
#2 Plankan på tå 1.20 min
#3 Armhävningar på tå 8 stycken och på knä 32 stycken
#4 Upphopp 43 stycken
#5 Jägarvila 55 sek


Känns väldigt bra och jag känner mig motiverad och dessutom känns det perfekt att ta utmaningen nu innan påsk, så man får hålla händerna i styr och inte nalla för mycket godis ur påskägget ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0