Dag 8 - Ett ögonblick

Ett ögonblick som jag alltid kommer minnas var den kvällen när jag och Åke blev tillsammans våran andra (nuvarande) gång. Vi var uppe i Bakvattnet och det var helgen när det var Skoterns julafton. Vi hade gått från skolan där de var lite festligheter till hans föräldrars husvagn för att kolla på tv. Så vi sitter där i varsitt hörn och rätt som det är säger han "Den här kompisrelationen, jag tycker vi struntar i den". Min första tanke är att han kommer säga att han inte vill att vi ska ses eller höras något mer. Världens klump växer i magen, för trots att det gått flera månader sen vi gjort slut så finns känslorna fortfarande kvar. "Jaha" säger jag...lite smått nervös, för jag har ju som sagt ställt in mig på det värsta. Men så fel man kunde ha, istället säger han att han vill att vi ska bli tillsammans igen och att om jag vill fundera så får jag det. Men någon längre betänketid behövs inte för min del. Så den där kvällen blev det Vi igen, något som jag verkligen är jätte glad över.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0