I sina egna tankar...

Nu har jag handlat, kollat på våra bästa år och börjat baka. Brödet ska jäsa 10 min till sen ska de knådas ihop, rullas ut och skäras i bitar för att sedan jäsa ännu en gång innan de ska in i ugnen. Har inte bakat det här brödet förut så jag hoppas de blir gott. =)

En annan tanke som slog mig idag, kanske just för att det är så fint väder, är att vi faktiskt skulle ha varit hemma i Jämtland nu. Men bara för att vågen på Åkes jobb var trasig fick han inte jobba förra helgen, vilket resulterade i att han inte blev ledig idag. Så nån färd norröver blev det inte, lite tråkigt faktiskt. Det är ju trots allt skoterns julafton i Åkersjön. Hade varit mysig Plus att vi hade tänkt träffa Sofia idag eftersom hon åker till USA imorron. Så det känns lite tråkigt att sitta här nere just nu faktiskt. Men men, smällar man får ta...Blir ju lite närmare till Sofia sen när hon kommer hem.. Gävle ligger ju trots allt bara 10 mil härifrån.


Riktigt kalas väder ute, bara brödet blir klart och jag ätit lunch blir de nog till att gå ut en sväng. =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0