1 Maj

Några tre poäng fick vi inte med oss från Hedemora, blev förlust med 2-1. Men sett till målchanserna hade vi lätt vunnit, men det är när bollen rasslar i nätet bakom målvakten som det räknas och inte hur många gånger man skjuter på mål. Ja ja, bitter förlust men vi tar nya tag till nästa match, nu är permiären iaf spelad och vi kan lägga permiärnerverna på hyllan.

Valborg firade vi ute i byn tillsammans med Åkes syskon. Grillat, gott dricka, brasa och avslutningsvis glass och hallon. En trevlig kväll =)
Åke har skruvat motor med sin bror och jag har pluggat idag. Blev något less efter ett par timmar och tog Emils bil och åkte hem till lghten. Så nu sitter man här och orkar inte plugga nått mer. Emil hade hyrt film som han lämnade kvar, ska nog ta och kika på den. Dåligt med filmsällskap bara. Vilket för tankarna hemöver, då jag och min vän kom fram till att filmen var en perfekt söndagsfilm då den mest verkade innehålla pang pang. Alltså en film som man bara kan kolla på utan att behöva fördjupa sig i den något extra. Synd du är så långt borta annars hade vi kunnat kolla ihop. saknar

Även om man trivs så bra här nere längtar man ändå hem ibland, vissa dagar mer än andra. Och ibland känner man bara hur mycket man saknar vissa personer, då tynger det inombords för man vet att det är så låångt hem. Att möjligheten för en kvällsfika med surr och skratt, film och tok inte finns inom räckhåll.
Men det ger en också möjligheter att uppskatta andra saker, som att en flytt kan föra personer närmare varandra än vad de gjorde tidigare på hemmaplan. =) Så glad att jag har min ängel!♥


Kommentarer
Postat av: Sofia

Snart flyttar ju jag också! 10 mil är ju ingenting, eller hur? Gäller bara att passa in tid för varandra också. Puss

2011-05-01 @ 22:29:44
Postat av: Ängeln

Å du e min ängel! :-) kraam

2011-05-17 @ 14:03:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0