En helg med bravader....

Tjohoo, den här helgen har verkligen innehållit allt. I fredags tog vi den röda limousinen och Black Betty och drog iväg till Tierp för årets första dragracetävling. Helgen böjd på perfekt raceväder, alla team verkar ha dansat soldansen för att äntligen slippa en racehelg bestående av regn. ;) Lördagens race gick väl sisodär för KA Racing, men med mycket nytt och första tävlingen för i år, är det sånt som man helt enkelt får ta. Men lite press kändes det ändå som vi fick när Stenström körde 7.01 sek och den efterlängtade SEXAN kändes väldigt nära. Dessvärre körde han sönder rätt rejält och fick avbryta helgens tävling. J*vligt tråkigt då man trots allt ändå vill att de ska gå bra för alla som kör.
Lördagen gav också en liten klump i magen och tårar i ögonen när pappa ringde och talade om att systers lght i Vemdalen hade brunnit upp under fredagsnatten. Glad och tacksam över att hon redan var inne på hotellet när de hela startade blir man ändå lite skakis med tanke på att hon faktiskt hade kunnat varit kvar, eller att de kanske hade börjat brinna senare under natten när folk sover. En kille strök med och även om det är tråkigt känns det ändå skönt att det inte var någon hemifrån.

På söndagen var det bara för min del att packa ihop och börja resan hemåt. 13.00 var det dags för SAIF-damers seriepermiär och vilken premiär. Den kommer jag för alltid att minnas!! Vinst med 5-0 och en av målgörarna var nämligen JAG! Blev så glad så jag bara stod och hoppa, haha
Det gjorde verkligen min dag och jag gick med ett leende hela kvällen!

För dragracefilurerna gick söndagens elimineringar bra, en plats i finalen kan man ju inte klaga på. Dessvärre kunde vi inte köra den då vi körde sönder nått i motorn under semifinalen. Surt som sagt. Imorron ska motorn rivas så då får vi se hur stora skador det blev.



Bilden är från när vi tävlade i Sundsvall

Nu är det dags för sängen, så godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0