Nytt = Spännande

Idag är de fredag och jag bestämde mig för att göra nått helt nytt till middag. När Johan från Östersund var med på halv åtta hos mig gjorde han de här och jag tyckte att det såg himla gott ut. Så varför inte prova själv?
Ikväll testa jag och resultatet blev väldigt bra, de blev super gott trots att jag var lite skeptisk, fast de är jag väl kanske jämt jag provar laga nått nytt?!

Bräserad älgstek med mandelpotatispuré stod de på menyn och till efterrätt blir de egengjord chokladmousse med hallon och grädde. =) Efterrätten ska avnjutas till en Irene Huss film som Åke var och hyrde.



Bräserad älgstek med mandelpotatispuré och rödvinssås






Självklart blev de en massa disk - morgondagens sysselsättning ;)

Foto: Jag

 


Kommentarer
Postat av: Annicka

GUD va gott det såg ut! snart är jag arbetslös, då kommer jag ner en helg och vill bli bjuden på middag :)

2011-09-10 @ 18:11:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0