Middagstips

Ikväll blev det en av mina favoriterrätter till middag :-) Ett middagstips som jag fått av min kusin Erika. Det är gott, otroligt enkelt och det bästa är att det går fort att laga ihop. Perfekt sådana här dagar när varken jag eller sambon är sugna att laga mat.
Hur mycket man vill ha i av varje är upp till var och en, men jag brukar ha:

2 kycklingfiléer
1 pkt bacon
1 röd paprika
5 dl matlagningsgrädde
Mycket soltorkade tomater i olja
Salt och peppar

Skär kycklingen i mindre bitar och stek dem. Hacka bacon i mindre bitar och stek även dessa. Dela paprikan i bitar och blanda ihop tillsammans med kyckling och bacon i stekpannan. Slå på matlagningsgrädde och låt puttra. Jag brukar hacka tomaterna lite innan jag blandar i dom med resten. Salta och peppra. Låt puttra ihop några minuter.
Servera med antingen bandspagetti eller ris.


Kommentarer
Postat av: Jannike

Lät ju supergott!!! Måste prova =) Puss!

2012-08-30 @ 20:24:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0