Motivationen?

Oj här hade det varit tyst märker jag...motivationen att skriva har inte varit så stor heller för den delen. Varken haft lust eller tid. 
Nåja nu är jag ju här iaf. :-) 

Har haft riktig beslutsångest angående hur jag ska göra med fotbollen kommande säsong. Har inte haft något som helst sug, men ändå är man ju lite nyfiken på nya tränarna samt att vi till i år slagit ihop oss med ett annat Avesta lag. Nytändning kanske? I vilket fall som helat har jag lovat att göra iaf några träningar innan jag bestämmer mig. Så i tisdags tog jag mig äntligen i kragen och åkte iväg. Självklart superkul att träffa laget igen och se vilka nya som var där. Men efter ungefär 5 min in i uppvärmningen trampar jag snett med vänster foten. Så resten av träningen ligger jag på en matta bredvid med lindad fot i högläge. Fy fan säger jag bara! Hade helt glömt bort hur jävla ont det gör att vricka fötterna!! Och min motivation till att spela fotboll ökade ju inte precis heller. :-/ 

Så nu har jag haltat runt i två dagar med min uppsvällda och lite blåa fot, känt mig som en gammal kärring och varit allmänt jävla less!! Imorgon ska jag fortsätta mitt haltande på jobbet och förhoppningsvis må lite bättre. 

Varför ska det va så himla svårt att kunna ta ett beslut? Fotbollen har alltid varit en stor del i mitt liv och vad ska jag göra om jag inte spelar? En del av mig känner att jag egentligen bara skulle vilja träna, för då har man sina träningsdagar spikade varje vecka. Men fotboll är trots allt en lagsport och spela matcher är också kul. Är det inte därför man ändå tränar? Samtidigt känner jag att den här sommaren kommer innebära så mycket roligt....Som att vi förhoppningsvis får ihop racebilen och kan åka på race. Eller att syster kommer spela många matcher här runt omkring som man gärna vill åka på. Och av erfarenhet så vet man ju att saker och ting alltid ska krocka när det är något man vill göra. 

Min onda lilla fot! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0